poniedziałek, 13 maja 2013

Dlaczego ORTOGRAFIA?



Dlaczego wybrałam obszar projektowania związany de facto z ortografią w nauczaniu wczesnoszkolnym?

W środowisku, w którym się znajduję zauważyłam, że temat ortografii jest bardzo mało nagłaśniany/poruszany. Program nauczania w szkołach podstawowych, szczególnie w klasach od I do III, przewiduje wprowadzanie zasad ortografii w zakresie minimalnym. Dopiero w IV klasie materiału związanego z zasadami pisowni jest dużo więcej.


W związku z tym stawiam sobie bardzo ważne pytanie:

Czy wprowadzanie zasad ortografii równocześnie z nauką pisania nie jest na tym etapie rozwoju dziecka zbyt wielkim obciążeniem? 

Jest kolejny powód dlaczego zajmuję się ortografią dla dzieci. Spójrzcie jak wyglądają publikacje dostępne na rynku polskim dedykowane naszym dzieciom.


















Moje wnioski: W moim odczuciu słowniki te nie są zachęcające. Krzyczą do nas agresywną, nieprzyjazną kolorystyką. Mówią do nas kilkunastoma krojami pisma, a to wszystko podkreślone jest niekonsekwentną ilustracją...
Odbiorca-dziecko nie oznacza to samo co odbiorca prosty, niewrażliwy, kochający przerost formy nad treścią. Wręcz przeciwnie - poziom intelektualny oraz emocjonalny dzieci w wieku wczesnoszkolnym jest idealnym i najlepszym momentem na to, żeby wykształcić w nich wrażliwość na bodźce wizualne...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz